Wiele zadań wykonaliśmy zespołowo jako klasy 1-3 oraz indywidualnie, czego powodem była pandemia i nauczanie zdalne.
W ramach projektu uczniowie oglądali film edukacyjny „Wynalazki szkodliwe dla przyrody”, oraz „Dzień Ziemi z Edukredką”, podejmowali dyskusje i próbowali wskazać, czym można zastąpić czynniki najbardziej szkodliwe dla środowiska. Następnie wspólnie opracowali i zapisali kodeks miłośnika przyrody.
Ponadto uczniowie zbierali informacje i dyskutowali na temat roli pszczół w naszym środowisku. Dzięki tym owadom, nie tylko możliwe jest zapylanie, ale też sprawdzenie stanu zanieczyszczenia powietrza. Następnie na zajęciach wykonywali prace plastyczne, które potem umieścili na gazetce szkolnej.
Wiele radości przyniósł uczniom kolorowy tydzień, w trakcie którego propagowali następujące hasła:
Dzień Słońca- kolor żółty
Jak zdrowo żyć?- kolor biały
Dbamy o czystą wodę- kolor niebieski
Stop wypalaniu traw! - kolor czerwony
Ziemia naszym domem- kolor zielony
Z okazji święta Ziemi uczniowie zapisali piękne życzenia dla naszej planety oraz śpiewali okazjonalne piosenki min. „Ziemia, wyspa zielona”, „Mój planeta”.
Wszystkie działania towarzyszące realizacji ekologicznego projektu uatrakcyjniała maskotka niebieskiego papierka Henia. Dzieci z ogromną radością przyjęły go do swoich klas i opiekowali podczas projektu.
W tym miejscu pragniemy złożyć serdeczne podziękowania dla pani Marii Brodowskiej, mamie uczniów naszej szkoły, za bezinteresowną pomoc w projektowaniu i wykonaniu maskotki. Na wielkie podziękowanie zasługują również jej mali pomocnicy, którzy z zapałem uczestniczyli w pracach krawieckich.
Dziękujemy pozostałym uczniom wraz z ich opiekunami za udział w projekcie i z niecierpliwością oczekujemy efektu wspólnej pracy, czyli książki.