Przejdź do treści
Przejdź do stopki

Opis projektu: „Edukacja włączająca w szkołach podstawowych w Gminie Łukowica”

Opis projektu: „Edukacja włączająca w szkołach podstawowych w Gminie Łukowica”

Treść

                           „Edukacja włączająca w szkołach podstawowych w Gminie Łukowica”

                                    nr projektu: FEMP.06.10-IP.01-0208/24

 

Celem głównym projektu jest wdrażanie edukacji włączającej zakładające wsparcie uczniów z niepełnosprawnościami, zaburzeniami zachowania i emocji, z trudnościami w nauce oraz uczniów z doświadczeniem migracji.

W ramach projektu założono:

  • realizację zajęć m.in: specjalistycznych z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej, dydaktyczno–wyrównawczych organizowanych dla uczniów mających trudności w nauce, rozwijających uzdolnienia, zajęć rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, zajęć terapeutycznych,
  • podnoszenie umiejętności kadry do potrzeb edukacji ogólnodostępnej pracy z uczniemo SPE oraz w zakresie kompetencji w zapobieganiu dyskryminacji i przemocy rówieśniczej,
  • zaplanowano również kompleksowe dostosowanie i wyposażenie placówek w powiązaniu zrealizowanym wsparciem w ramach realizowanych zajęć projektowych,
  • warsztaty dla rodziców/opiekunów prawnych uczniów w zakresie pomocy w wychowaniu uczniów z SPE oraz w zakresie kompetencji w zapobieganiu dyskryminacji.

 

W ramach projektu realizowano w Szkole Podstawowej nr 2 w Przyszowej:

  • Zajęcia logopedyczne

Cele: 

Kształtowanie prawidłowej mowy poprzez korygowanie zaburzeń.

Doskonalenie wymowy już ukształtowanej.

Wdrażanie do praktycznego wykorzystania nawyków poprawnej wymowy przyswojonej 

w toku ćwiczeń.

Ćwiczenia logicznego myślenia, pamięci, uwagi.

Usprawnienie techniki czytania i pisania.

  • Zajęcia korekcyjno- kompensacyjne

Cele:

Pomoc uczniom w przezwyciężaniu trudności w opanowaniu  określonych umiejętności.

Budowanie u dziecka adekwatnej samooceny.

Stworzenie uczniom możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego 

i społecznego.

  • Zajęcia rewalidacyjne 

Cele:

Bogacenie zasobu słownictwa biernego i czynnego.

Rozwijanie umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Trening słuchowy- identyfikowanie dźwięków otoczenia i odbioru mowy.

Doskonalenie umiejętności wypowiadania się w mowie i piśmie.

Ćwiczenia pamięci i uwagi słuchowej.

Doskonalenie integracji wzrokowo-słuchowej.

Usprawnianie percepcji słuchowej w zakresie słuchu fonemowego.

  • Zajęcia rozwijające uzdolnienia lingwistyczne :

Cele:

Rozwijanie umiejętności komunikacyjnych w języku angielskim.

Poszerzenie zakresu słownictwa.

Udoskonalenie umiejętności czytania ze zrozumieniem.

Rozwój umiejętności pisania w języku angielskim.

Poznanie kultury krajów anglojęzycznych.

Rozbudzenie zainteresowań językiem angielskim.

  • Zajęcia rozwijające uzdolnienia matematyczne :

Cele:

Rozwijanie wyobraźni przestrzennej.

Rozbudzanie i kształtowanie zainteresowań matematycznych.

Aktywizowanie ucznia, zachęcanie do wykazywania inicjatywy i realizowania własnych pomysłów.

  • Zajęcia rozwijające uzdolnienia humanistyczne:

Cele :

Ugruntowanie wiedzy humanistycznej.

Rozszerzanie wiadomości i umiejętności uczniów z wybranych dziedzin języka polskiego . 

Doskonalenie umiejętności korzystania ze słowników, encyklopedii, Internetu oraz programów komputerowych. 

Kształcenie umiejętności posługiwania się określonymi formami wypowiedzi .

 Poszerzanie wiedzy o kulturze (film, teatr, literatura, telewizja, reklama, radio, prasa).

Kształtowanie postaw szacunku do dziedzictwa kultury. 

Utrwalenie i rozszerzenie wiadomości z zakresu ortografii . 

Wdrażanie do samodzielnego i twórczego rozwijania własnych zdolności i zainteresowań .

Kształtowanie umiejętności pracy w grupie; rozwijanie odpowiedzialności za podjęte działania jednostkowe.

Wdrażanie do samodzielnego poszukiwania potrzebnych informacji i materiałów.

Aktywizowanie ucznia do udziału w inscenizacjach, dyskusjach, konkursach, uroczystościach szkolnych, wycieczkach do kina, teatru.

 

  • Zajęcia antydyskryminacyjne dla uczniów:

Cele:

  Rozwój poczucia własnej wartości i pewności siebie .

 Budowanie pozytywnych relacji w grupie.

 Kształtowanie akceptacji dla różnorodności.

 Reagowanie na przemoc i dyskryminację.

 Wzmacnianie umiejętności rozwiązywania konfliktów w grupie.

Każdy z nas jest wyjątkowy – integracja i akceptacja różnorodności.

Przemoc i dyskryminacja – jak rozpoznać i reagować.

 Cyberprzemoc – zagrożenia w Internecie i jak się przed nimi bronić.

Asertywność – jak wyrażać swoje potrzeby i granice.

 Jak rozwiązywać konflikty w klasie i szanować różnice?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

68497